Hoe organiseer ik mijn eerste babyborrel? 5 Cruciale tips van echte mama’s

Feest organiseren

Nog heerlijk aan ‘t genieten van je kleine spruit, en toch al tjid voor een eerste event. Een babyborrel is de ideale manier om iedereen kennis te laten maken met het nieuwste lid van je gezin. Zo’n feestje organiseert zichzelf natuurlijk niet. Is het bijna zover, maar heb je nog niets gepland? Tijd voor actie! Wij gingen ten rade bij ervaren mama’s om de kersverse first-time moeders een duwtje in de rug te geven. 

#1: Alles op z’n tijd: pas vanaf 8 weken na de geboorte 

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk pronken met de allermooiste baby ooit. Het lijkt dan ook een goed idee om die babyborrel zo snel mogelijk na de geboorte door te laten gaan. Eens het zover is denk je daar misschien anders over. Je hebt je rust écht wel nodig. Jullie, en jullie kindje. Eerst zelf overal aan wennen, dan pas feesten. Het ideale moment volgens onze ondervraagde moeders? Wacht ongeveer 8 weken weken tot na de geboorte. 

 

#2: Kies een locatie die bij je past

Na de perfecte datum, is ook de locatie enorm belangrijk. Ga voor een plek die makkelijk bereikbaar is én waar mogelijkheden zijn. We bedoelen daarmee dat je het waarschijnlijk fijn zult vinden om even apart te kunnen zitten. Om jullie meest intieme momenten apart te beleven, borstvoeding te geven, of gewoon om je heel even rustig af te zonderen van de drukte. Ook de sfeer van je feestzaal doet veel. Wil je een plek waar de kinderen buiten kunnen spelen? Nodig je de hele buurt uit, of hou je het liever beperkt? Allemaal belangrijke punten om je keuze op te baseren. 

Gerelateerd: Vind de perfecte feestzaal voor je babyborrel.

#3: Zorg voor leuke activiteiten voor de kinderen

Een babyborrel is eigenlijk ook een beetje speeltijd voor de kinderen. Zo’n dag als deze is het ideale moment voor iedereen om nog eens samen te komen. Jong en oud. Zorg dus voor voldoende entertainment voor de kleinsten. Denk aan een visagiste, een grote verkleeddoos, spelletjes en kleurboeken. Ook met een springkasteel kom je mijlenver. Of wat dacht je van een paar leuke challenges? Stuur je neefjes en nichtjes op pad met een schatkaart, op zoek naar een verborgen schat. Belonen met cupcakes is toegestaan! 

Gerelateerd: Huur een springkasteel voor je babyborrel.

 

Springkasteel babyborrel PartyPal

 

#4: Laat een fotograaf de mooiste momenten vastleggen

Het lijkt misschien overbodig, maar een fotograaf geeft een enorme meerwaarde aan je babyborrel. Om je mooie locatie en decoratie op beeld te krijgen, maar ook om al die mooie blikken vast te leggen. Er zijn namelijk heel wat mensen die jullie kleine baby voor het allereerst zien. Dat zorgt voor heel veel verliefde blikken, een traantje hier en daar, en immens veel geluk. Een babyborrel creëert een dag vol liefde, en dat moét gewoon voor altijd herinnerd worden. Geloof ons maar, je zal later nog héél blij zijn met die foto’s. 

Gerelateerd: Vind de perfecte fotograaf voor je babyborrel.

#5: Huur iemand in voor de catering 

Een lekkere cake bakken, cupcakes versieren, of tapas maken? “Dat kan ik wel”. Dat is wat we van veel nieuwe ouders horen. En toch kan dat wel eens tegenvallen. De kans is groot dat je daar helemaal geen zin meer in hebt. Vertrouw dus voor een keer niet op je eigen kookkunsten, en bespaar jezelf heel wat moeite. Zorg tijdig voor catering voor je babyborrel. Er zijn enorm veel mogelijkheden! Zelfs foodtrucks zijn een perfecte optie. Of je nu gaat voor een snelle snack, dessertenbuffet of een volledig menu. 

Gerelateerd: Huur een foodtruck of catering in voor je babyborrel.

Babyborrel catering

 

Kun jij wel een handje gebruiken bij ‘t organiseren van je babyborrel? Bij PartyPal vind je alles dat je nodig hebt. Van springkasteel tot fotograaf, van animatie tot locatie. 

Vraag meteen een offerte aan en organiseer jouw babyborrel.

Succes!

Organiseer een onvergetelijk feest met PartyPal.be

Vragen of opmerkingen? In 3 stappen naar jouw onvergetelijk feest

Met PartyPal vind & boek je eenvoudig de beste feestpartners voor jouw event. Een onvergetelijk feest organiseren? Dat is kinderspel met PartyPal.

  • Stap 1: Vind een feestpartner

    Maak gebruik van ons handig filtersysteem om de ideale partner voor je feest te vinden. Laat ons weten waar je naar op zoek bent, voor welke gelegenheid en op welke locatie.

  • Stap 2: Boek een feestpartner

    Neem contact op met de partners op ons platform en maak eenvoudig de juiste afspraken. Ontdek hoe zij te werk gaan en hoe zij jouw feest naar een hoger niveau kunnen brengen.

  • Stap 3: Geniet meer van je feest.

    Dankzij een assortiment van geweldige partners ben jij zeker van een onvergetelijk feest. Eenvoudig georganiseerd met PartyPal, jouw digitale eventplanner.

Gerelateerde berichten